ÚvodČlánkyDiskusné fórumGalériaMapa Členov
21. August 2018 19:31
M
e
n
u
P
r
i
h
l
á
s
e
n
i
e
Meno (nick)

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového hesla kliknite práve sem.
I
n
f
o
Hostí Online: 1
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 2,842
Najnovší člen: bercan
Č
l
á
n
k
y
Ako na dobrý zvuk..?
História II
História
Rady pri výbere pred...
Náhrada originál ter...
A
n
k
e
t
a
Páčilo sa Vám na FBBK Session 2011?

Áno

Nie

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli hlasovať.
S
t
a
t
s
TOPlist
R
e
k
l
a
m
a
Máte záujem o komerčnú reklamu na našich stránkach?

Kontaktujte nás: Hicotech
Náhrada originál termostatu za termostat z Renaultu 5
Každý z nás to určite pozná, keď sa chce niekam previesť a motor nie a nie sa zohriať na prevádzkovú teplotu. Na vine je na 99,9% termostat, ktorý je otvorený stále a tým pádom sa motor ani nemôže zohriať. Keďže originál termostat je záležitosť okolo stovky eur, súdruhovia z Francúzska nám pomohli svojim hadicovým termostatom, určeným pre Renault 5. Tento termostat funkciou úplne nahradí náš pôvodný Fiaťácky termostat, ktorý už odišiel do termostatového neba.



Renault termostat sa skladá z dvoch hlavných častí. Jednou je čidlo, ktoré pri určitej teplote zatlačí na spružinu a tým odtlačí guličku, ktorá zabraňuje prietoku vody. Druhou časťou je už spomínaná gulička v tej širšej časti termostatu. V podstate sa dá povedať, že aj v originál termostate je podobný princíp, akurát je okolo toho celého aj obal a v niektorých typoch sú čidlá dve.


Čo budeme potrebovať?
Samotná výmena je jednoduchou záležitosťou a preto toho nebude veľa. A niektoré veci dokonca ani nebudete potrebovať.

- termostat
- aspoň dve plastové, čisté fľaše na spustenie chladiacej kvapaliny
- nejaké handry
- silikónový sprej (alebo iné mazadlo)
- imbusový kľúč
- plochý šrubovák
- kombinačky
- trúbku z vysávača
- kovové sťahovacie pásky



Spustenie chladiacej kvapaliny
Prvým krokom, pred započatím akejkoľvek práce, je potrebné spustiť chladiacu kvapalinu z celého systému. K spusteniu je potrebné odpojiť niektorú z hadíc a vytekajúcu chladiacu zachytiť do pripravených plastových fliaš. Ja som si odpojil hadicu, do ktorej som neskôr dával termostat. Zachytenie všetkej chladiacej kvapaliny je potrebné preto, aby sme ju mohli znova použiť. No ak ste výmenu nikdy nerobili, možno by bolo dobré pri tejto príležitosti ju vymeniť za novú.
Ak nám už z hadice netečie žiadna kvapalina, je potrebné otvoriť prvý odvzdušňovací ventil, čím sa do sústavy dostane vzduch z druhej strany a vytlačí zbytkovú kvapalinu von. Takisto môžeme (alebo musíme) otvoriť aj viečko nádrže na chladiacu kvapalinu.




Kam a ako umiestniť nový termostat?
Nový termostat sa musí umiestniť za ten pôvodný a tým sa zabezpečí celková funkčnosť systému. Keďže ten nový je hadicový, treba ho zasunúť do príslušnej hadice. Ak nevieme presne kde máme termostat a do ktorej hadice je potrebné ten nový umiestniť, môžeme naštartovať motor a chytať jednotlivé hadice, ktoré idú ku chladiču. Tá ktorá sa zahreje ako prvá, je tá do ktorej by sme mali umiestniť náš nový termostat. Ak však prevedieme takúto skúšku, je lepšie, keď motor necháme vychladnúť a až potom vypúšťame chladiacu kvapalinu. Ja som svoj nový termostat umiestnil na koniec hadice, ktorá vychádza z pôvodného termostatu, keďže ku druhému koncu hadice bol zlý prístup.
Čo sa týka otočenia termostatu, tak tento musí smerovať čidlom k pôvodnému termostatu. Čidlo je to medené zakončenie. Keďže tento nový termostat je trošku širší ako je hadica, do ktorej ho chceme vložiť, pomôžeme si silikónovým sprejom, prípadne iným mazadlom. Po namazaní by mal pomerne ľahko vkĺznuť do hadice. Pripravenou trúbkou od vysávača, ho v tejto hadici zatlačíme na požadovanú polohu, čo by malo byť cca 7-10 cm od konca hadice.




Dokončenie práce
Najťažšiu časť práce máme za sebou. Teraz nám už ostáva len zafixovať termostat kovovou sťahovacou páskou, zapojiť hadicu naspäť a odvzdušniť chladiaci systém.
Po zapojení hadice a zatiahnutí sťahovacích pások otvoríme prvý odvzdušnovací ventil a začneme liať chladiacu kvapalinu naspäť do nádržky. Keď začne táto vytekať z prvého odvzdušňovacieho ventilu, zavrieme ho a otvoríme druhý, tretí a aj štvrtý ak máme auto s klimatizáciou. Postupne prilievame chladiacu kvapalinu až začne vytekať aj z druhého ventilu. Následne ho zavrieme a naštartujeme auto. Necháme ho chvíľku bežať na voľnobehu a neskôr, keď už bude motor ako tak zohriaty, tak môžeme pridávať pomaličky plyn. Po dosiahnutí stanovenej teploty sa nový termostat otvorí a prepustí chladiacu kvapalinu aj k ostatným dvom ventilom. Po tom, čo tieto ventily zavrieme, necháme motor bežať pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu a nespustí sa ventilátor. Počas odvzdušnenia bude pravdepodobne potrebné viac krát priliať chladiacu kvapalinu.
Pri rôznych motorizáciách sa môže postup odvzdušnenia mierne líšiť. Pre úplne správny postup, odporučujem preštudovať si manuál.




Aký termostat je vhodný pre moje auto?
Pôvodný termostat sa otvára pri určitej teplote a táto teplota sa s rôznymi motorizáciami líši. Je preto dôležité vybrať vždy ten správny termostat, kedže môže hroziť prehriatie motora.

Pre 1.2 16V, 1.4 12V, 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V otvára termostat medzi 81 až 85 °C
Pre 1.9 D, 1.9 TD75, 1,9 TD100 otvára termostat medzi 78 až 82 °C
Pre 1.9 JTD otvára termostat medzi 86 až 90 °C

Vernet TH4495.83 - 83 °C
Vernet TH4493.86 - 86 °C
Vernet TH4495.89 - 89 °C

Všetky tieto termostaty stoja do 10,- €
Komentáre
johnymt , 21. February 2010 13:23:03
stano, super...normálne som bez slovsmiley
spracoval si to tak parádne, že mám pocit, že to zvládnem aj sámsmileysmileysmileysmiley
HynX , 21. February 2010 20:55:06
misko, radsej neskusaj smiley
hicotech , 01. March 2010 10:06:40
hej to ja vzdy... smileysmileysmileysmileysmiley
lacomaco , 26. March 2010 19:34:09
Ahoj
Mňa by zaujímalo, že ako sa ten termostat otvorí keď sa tam nevie dostať teplá voda, lebo kým sa to prehreje až tam zatial sa motor uvarí nemám pravdu?smiley
Kubalko89 , 30. March 2010 20:53:45
podla ma lamaco natom nieco pravdy... pretoze ked bude chladiaca studena a termostat sa zatvori... tak bude chladiaca pretekat iba malym okruhom ne ... no a kedze voda cez uzavretu hadicu neprúdi tak sa ohreje za ovela dlhsí cas a medzitým tamta kvapalina v malom okruhu zovrie ?... tiez by som chcel o tom vediet viac smiley ako to presnejsie bude fungovat s tou vodou v tej hadici kde voda neprudi... dufam ze osm teraz netrepol dajaku blbost... smiley
Kubalko89 , 30. March 2010 20:55:37
Inak k návodu smiley ten sa mi vemli páči... je spracovaný do detailov aj s fotkami... super práca smiley
vaclawiper , 19. October 2010 04:04:42
Pani nakolko som si precital vase nazory dovolim si s Vami v niektorych bodoch nesuhlasit , ten hadicovy okruch cez chladic po vlozeni noveho termostatu nezostane uzavrety pretoze ten term. ma otvor na prietok vody, dalej je nutne ten termostat vsunut az k hlinikovej casti toho povodneho nie preto ze ho neskoro otvori ale aby nedoslo k teplotnemu narazu hlavne u dieslovych motorov nakolko je okruh rieseny zmiesavanim,ak mal niekto zhodeny povodny a prezrel si urcite zistil ze ten povodny je trosku odzub pretoze akonahle sa otvori tak cez neho zacne prudit studena voda z chladica a hned ho ochladi je to vhodne riesenie len docasne najlepsie cez zimu a je lepsie ten povodny termostat zaaretovat v otvorenej polohe nakolko nie je spolah ze mu nesibne a zasekne sa v uzavretej a potom amen smiley ale ako docasne riesenie je to vynikajuce ten termostat novy totiz stoji podla druhu od 45 eur do 100 a nahrada okrem hadicoveho sa nevyraba.smiley
borisko90 , 20. December 2010 23:36:13
A mne sa preco zohrieva skor druha hadica,a nie ta do ktorej davas ten termostat?
rospravkar , 18. February 2011 21:45:26
tak stem prihodit skusenost z mojej montaže smiley
tak je dobre ten termostat dat čo najbližšie k tomu povodnemu
aby ho voda obtekala bo ked je na konci hadice tak ta voda sa podstatne neskoršie k nemu dostane a otvara neskoro
a dalšia skusenost z mazanim hadice
použil som silikonovi olej v spreji čo nebolo moc dobre bo to bolo malo mazane a stihol sa vpit do hadice
použil som klasicku vazelínu to bolo podstatne lepšie
ale u kamarat sme to robili na inom aute a tam sme použili prostriedok na umyvanie riadu -JAR ,PUR ta je taktiež mastna a lepšie vpliva v chladiacej kvaplaine
ako daka vazelína moj prípad bo ta sa zmeni na emulziu a bude treba vyplachnut sistem časum aby sa neusakila v kanalikoch
a odvtedi krasne auto sa zohreje
po 3km po meste jazdou 40-50km/h a savohreje za tich par km va 1/4-1/3 ukazovatela
a po dlkšej jazde po meste alebo stojace naštartovane auto tak krasne drží 1/2 a kusok nad a potom ide vetrak
tot vso z mojej skusenostismiley
Janek , 08. October 2011 22:59:03
chalani chcel by som sa spytat ze ten Hadicovy termostat stači len nasunut jak je na obrazku do tej hadice ktora vedie ku chladiču , a s tym starym termostatom nič nerobit ze ???? nechat ho tam kde je ..... pisem vam lebo sa chystam vymenit nemrznucu zmes za novu tak ked budem vypustat vodu tak by som to porobil rovno .... podla obrazku to vyzera ze by to porobil aj taky čo s tym nerobí ..... takze skusim to ... a este otazka ze ci je ten hadicovy termostat plne dostupny v hocijakom autoprislusenstve .... vopred diki ....
posol , 05. February 2012 12:46:24
No páni tak spravil som to aj ja keďže som mal tiež problém s kúrením a teraz udrelo pekných -17 a hodinu sedieť v zamrznutom aute no paráda ako sauna ale naopak smiley a to že mi auto papalo viac ako malo že trpel motor ani nehovorím. Tak až na to že do hadice to išlo nenormálne blbo a ťažko sa mi podarilo to urobiť a ide to zatiaľ spoľahlivo. Ja som odmontoval hadicu úplne od starého termostatu inak ide to v pohode len vyhodiť baterku, potom som uvaril koniec hadice vo varenej vode aby zmäkla teda asi trikrát pokiaľ som ho tam narval. Potom nahodiť naspäť a fachčí smiley ja mám 1,9 TD100 a ten otvára termostat medzi 78 až 82 °C ale termostat mám Vernet TH4493.86 - 86 °C a absolútne nemá problém z teplotou "zatiaľ" smiley celkom ma to vyšlo 7,90 eur. a to aj z dvoma sťahovacími páskami. Tak kto má problém ako písal hicotech tak nebáť sa a vyriešiť.
jojino52 , 14. March 2012 18:46:17
Zdravim vsetkych konecne niekto s normalnym a lacnym riesenim smiley chcem sa opytat mam brava 1.9 TD 100 PS uz v nom mam treti termostat a je to bez vysledku teplota si beha hore dole ako sa tomu paci hore kopcom sa dvihne dole kopcom kdĺesne ktory z tychto termostatov na renaulta by ste mi odporucili ?
jojino52 , 16. March 2012 12:38:16
a este sa chcem opytat ci to stale dobre funguje a ako vam fungoval motor pred tym aku mal spotrebu ako sa hrial a tak smiley
hrobo , 15. May 2012 12:16:36
Ahoj otazocka je to ten termostat?http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;4872657;4872685;4872792;5070758;5070759;5070765|CT=5|PCT=4|CUR=2|EM=False|PGS=20|PT=0|PDID=583765|PVT=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0|
ANDY007 , 04. March 2013 14:48:32
Já bych se chtěl možná dost debilně zeptat, jak to bude s čidlem teploty chladící kapaliny pro řídící jednotku a čidlem teploty chladící kapaliny pro motor který jsou na origu termostatu ? Děkuju moc
ANDY007 , 04. March 2013 14:50:28
Fiat Bravo 1.6 16V 76KW 1997
Pridať komentár
Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.
Hodnotenia
Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.