ÚvodČlánkyDiskusné fórumGalériaMapa Členov
21. August 2018 19:31
M
e
n
u
P
r
i
h
l
á
s
e
n
i
e
Meno (nick)

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového hesla kliknite práve sem.
I
n
f
o
Hostí Online: 1
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 2,842
Najnovší člen: bercan
Č
l
á
n
k
y
Ako na dobrý zvuk..?
História II
História
Rady pri výbere pred...
Náhrada originál ter...
A
n
k
e
t
a
Páčilo sa Vám na FBBK Session 2011?

Áno

Nie

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli hlasovať.
S
t
a
t
s
TOPlist
R
e
k
l
a
m
a
Máte záujem o komerčnú reklamu na našich stránkach?

Kontaktujte nás: Hicotech
Rady pri výbere predných Repro
Autor: Clarion

Cieľom tohoto dlhého pojednania o reproduktoroch v BRAVÁCH je ukázať záujemcovi, že bezhlavým výberom nič nedosiahne. Optimálnym sa javí našetriť viac koruniek, mať jasno v tom, čo chcem a byť zručným. V opačnom prípade sa treba obrátiť na nejakú montážnu firmu, aby bola montáž poriadna (nie vždy to zvládne aj firma :( ) a prípadne bola na to aj nejaké záruka. Ale ako hovorí klasik, nie je väčšej radosti, ako si urobiť niečo vlastnými rukami.


Všeobecné info
Originálne repro v modeloch BRAVO/A majú „americký“ rozmer 5“x7“. Hovorí sa tomu 5x7 palca. Reálne však majú mierne iné rozmery, plastový výlisok koša reproduktoru je trochu iného tvaru, čo však pre nás nehrá v tejto chvíli žiadnu úlohu. Miesto osadenia predných reproduktorov je mierne rozdielne medzi modelmi BRAVO a BRAVA. Ide o tvar okolitých plechov. Aj tento detail pre túto chvíľu odignorujeme.

Reproduktory do modelov BRAVO/A vyrábala firma NOKIA a do niektorých modelov HGT, ELX a HSX (Marea) boli montované reproduktory PIONEER. Boli toho istého rozmeru, mali však o niečo priaznivejšiu konštrukciu a umožňovali väčšiu zaťažiteľnosť, ale zvukovo to bol aj tak prepadák. V exotike, akou je južná Amerika sa montovali aj repro od iných výrobcov, predpokladám však, že nikto BRAVO, či BRAVU z južnej Ameriky nemá. Výškové reproduktory dodávala firma Nokia, Grundig a Pioneer.

Reproduktory sú vo vyhotovení, ktorému sa hovorí „komponentné“, znamená to, že majú oddelenú výškovú sekciu od stredobasovej. Výšky boli umiestnené v „kapsičkách“ na palubnej doske hore pod sklom a stredobasy v spodnej časti predných dverí. Elektrická výhybka bola realizovaná len za pomoci vstavaného kondenzátora v tele výškového reproduktoru, pri predpokladanej deliacej frekvencií cca 5000 Hz.

Plastový koš stredobasového reproduktoru má niektoré plusové vlastnosti. Prvou je to, že membrána reproduktoru je mierne natočená voči vertikálnej rovine s vyžarovacím uhlom smerom k poslucháčovi. Dôsledkom bol o niečo lepší prednes stredných frekvencií. Za druhé, membrána bola z dôvodu toho umiestnenia viac chránená proti stekajúcej vode. Za posledné, výlisok bol tvarovaný tak, aby bol reproduktor viac vsunutý do tapacíru a eliminoval sa tak tzv. tunelový (alebo studňový) efekt, kedy reprák hrá nielen do priestoru, ale aj pod tapacír a vytvára to zvláštny zvukový efekt, ktorý je žial nežiadúci.

Medzi negatíva patria tieto „drobnosti“: neskutočne poddimenzovaný magnet, slabé vinutie cievky reproduktoru, malé pólové nadstavce a materiál koša reproduktoru. Spoločne tieto negatívne „drobnosti“ majú za následok, že reproduktor sa rýchlo dostáva na hranicu svojich možností, výrazne skresľuje a produkuje mizerný zvuk. Čiastočným riešením na zlepšenie reprodukcie je použitie zosilovača (áno, zosilovača na origo repro(!), samozrejme výkonovo slabšej kategórie, ktorý dokáže poskytnúť výkon niekde na hranici 2x25W RMS), ktorý dokáže lepšie ukontrolovať ten stredobas, nakoľko originálne rádia v BRAVÁCH mali strašidelne slabučký koncový stupeň, ktorý pri vyššej hlasitosti bol takmer trvalo v limitácii. Pokus s pripojením originálnych reproduktorov na slušný zosilovač som svojho času vykonal, zvuk sa zpevnil, dokonca sa dal aj počúvať, žiaľ zaťažiteľnosť tých repro je nízka, takže vyššiu hlasitosť týmto opatrením z tých reprákov nedostanete.

Výškové reproduktory sú podstatne kvalitnejšej konštrukcie ako stredobasové, dokonca aj zvukovo sú tým lepším s tejto dvojice. V podstate sú aj na vcelku dobrom mieste (čo najďalej od poslucháča a pomerne vysoko umiestnené, čo priaznivo vplýva na lokalizáciu zvuku), problémom však zostáva ich vysoké delenie pri cca 5kHz, čo má za následok to, že výšky vnímame z viacerých zdrojov, kde jedným je samotný výškový reprák a druhým stredobas, ktorý veselo reprodukuje aj vysoké frekvencie až do zhruba 12kHz. A najväčším problémom je to, že vzdialenosť medzi meničmi (výšky a stredobasy) je tak veľká, že dochádza k silnému rozfázovaniu zvuku a k takzvanej „nespojitej“ reprodukcií. Prejavuje sa to tak, že v pohode viete lokalizovať sluchom stredobas a aj výškové repro. Toto je pre kvalitnú reprodukciu neprípustné, nakoľko zvuk musí byť homogénny a poslucháč ho musí lokalizovať z jedného miesta, ktoré by nemalo byť totožné s akýmkoľvek reproduktorom. Jedine v takom prípade sa totiž dá hovoriť o lokalizácií jednotlivých nástrojov, či zvukov pri reprodukcií.

Samotné umiestnenie stredobasu v predných dverách má aj iné problematické body. Patrí k nim to, že vnútorný plech dverí je deravý ako cedník, čo spôsobuje akustický skrat a následkom je akoby vymiznutie basov z reprodukcie. Ďalším problémom je množstvo pazvukov, ktoré sa s takto oslabených dverí šíria. Pri hlasitej reprodukcií sa dostavujú rôzne drnčania a cvrlikania, ktoré sú mnohokrát pre posluch rušivejšie, ako nekvalitná reprodukcia. Ak si dáme na jednu stranu tu opísané skutočnosti, ktoré vyznievajú velice negatívne pre uvedené reproduktory a na druhú stranu požiadavku na kvalitnú reprodukciu, tak nám vyjde len jedno. Výmena reproduktorov za iné!



Praktické rady
Akonáhle sa začnete pozerať po nových reproduktoroch nastávajú vždy dve situácie. Akú značku a koľko za to dám. Špatne, minimálne v prvom prípade. Značka je niekde až na konci anabáze, ktorá človeka slušného zvuku hľadajúceho čaká. Najskôr treba vyriešiť otázku celkovej koncepcie, potom rozmerovú a montážnu, neskôr úpravu dverí a elektrické zapojenie a až v tejto predposlednej fáze môžeme začať riešiť značku a typ. Poslednou fázou je vlastná fyzická montáž.

Celková koncepcia. Ťažká to otázka. Avšak, pokiaľ nebudete mať v nej jasno, budete tápať, skúšať systémom pokus omyl a v konečnom dôsledku vás to bude stáť neskutočné množstvo peňazí zbytočne vyhodených, ktoré by sa dali použiť na iné, ďaleko príjemnejšie veci. Človek, riešiaci koncepcu zvuku vo svojom premiestňovadle (ale platí to aj o bytovej muzike, či nejakej profi aparatúre) si musí položiť nasledujúce otázky: Čo vlastne čakám od reprodukcie? Vysokú kvalitu? Vysokú hlasitosť? Decentné podfarbenie? Alebo len príjemnú kulisu k dlhým cestám? Alebo ohurovať baby? Nasledujú otázky typu: Koľko som ochotný za to dať? Mám na to prachy? Budem to vedieť namontovať? Naladiť? Som natoľko zručný, aby to aj k niečomu bolo? Potom sa treba pýtať v okruhu: Bude aj zosík? Subwoofer? Nové rádio? Bude to zostava len predných repro? Alebo aj zadných? Alebo predných a subu? Či predných zadných a subu? Čo z toho budem poháňať zosíkom? Všetko? Alebo len Sub? Alebo sub a predné repro? Veľa otázok, však, ale bez ich zodpovedania platí to, čo som napísal vyššie a aj inde, že to stojí potom kopec nervov a vyhodených prachov! Lebo ak chcem len vysokú hlasitosť, tak v podstate potrebujem len výkonný zosík a silne zaťažiteľné repro. Ak chcem vysokú kvalitu, tak potrebujem iný typ zosilovača a hlavne reproduktorov. Chcem bordel cez tri ulice? No to chce hlavne zle vyladený subwoofer a silný zosík (samozrejme, že sa to dá aj slabým zosíkom, ale takéto rady nedávam zo zásady). Pre náš príklad si zvolíme koncepciu, ktorá vychádza z filozofie, že menej je niekedy viac. Pre túto filozofiu potrebujeme dobrý zdroj signálu (autorádio), stredne výkonný zosilovač (s parametrami a zvukom, ktorý patrí do hifi triedy) a komponentné reproduktory s vyrovnaným frekvenčným prenosom a potrebného rozmeru. A samozrejme príslušný inštalačný materiál! (Táto položka nie je zanedbateľná a pohybuje sa od 15 až do 70% celkových nákladov! Takže bacha na to, treba finančne pamätať aj na to.)

Keď máme vyriešenú otázku koncepcie (my sme zvolili kvalitnú reprodukciu s minimom komponentov), musíme vyriešiť rozmerové náležitosti. V BRAVÁCH, ako som už spomenul, sú použité dosť netypické reproduktory. Niežeby sa na trhu nevyskytovali, problém je ten, že je to len okrajový rozmer, málo používaný, preto sa aj výrobcovia reproduktorov venujú tejto kategórii len okrajovo. Ide o prachy, preto sa najviac venujú rozmerom, ktoré sú výrobcami áut najviac preferované a tým je rozmer 6,5“ (šesť a pol palca) čo v reči európskej znamená 16,5cm. Čiže klasické „šestnástky“ repráky. Preto je logické, že najväčší výber je v tejto kategórii. Trochu teraz odbočím. V minulosti mali automobilky silne u prdele nejaké audio v aute. Chceš muziku? Tvoj problém. Kúp si rádio a repro a kde si to namontuješ je tvoja vec. ALE! Za prvé zistili, že veľká množina ľudí chce v aute muziku. Prečo by sme im nevyhoveli? Ak to zaplatia NO PROBLEMO. Dáme aj rádio do auta. Ale na reproduktory zabudli. Tak ľudia kupovali rôzne skrinky, či pod sedačky dávali rôzne repráky zo starých televízorov na kuse preglejky. Že došlo k mnohým nehodám, kde najväčšiu paseku spôsobil letiaci reproduktor kabínou auta a trafil niekoho do hlavy, doviedlo vtedy sa rodiacu európsku hospodársku komisiu (EHK) k názoru, že reproduktory by mali byť namontované pevne a bezpečne, aby nikoho pri prevádzke auta neohrozili. Výrobcovia áut boli nútení začať do svojich vehiklov montovať reprá napevno a už z výroby. Ale nerobilo im to problém, zákazník zaplatí, tak nie je o čom. Problém bol ten, že aké repro? Tie televízne? Rádiové? Aké vlastne? Tak dával každý to, čo zohnal. Otvory boli divokých rozmerov a na trhu boli tisíce rôznych reprákov. Takže došlo na „za druhé“. Začal tlak na výrobcov reproduktorov, čo sa týka univerzálnosti. Takže s týchto historických dôvodov máme dnes na trhu vyprofilovanú radu rozmerov reproduktorov, ktoré sa montujú do áut. Konkrétne sú to rozmery: 87mm, 100mm, 130mm, 160mm, 165mm, 200mm, 250mm, čo tvorí tzv. európsku radu a rozmery 4x6 palca, 5x7 palca 5x8 palca, 6x9 palca, čo tvorí tzv. americkú radu. Pri európskej rade je jasné, že malé rozmery basy hrať moc nebudú a veľké rozmery sa velice problematicky zas budú montovať. Preto je zlatým stredom rozmer 165mm. Že stále existujú aj mimorozmerové repro, resp automobilky, čo dávajú do svojich áut iné rozmery reprákov, či montážnych rozmerov je jasné. Našťastie je ich už málo. (Skôr sa priečia s užívateľmi áut s idiotskými rozmermi a tvarmi rádií, viď BRAVO/BARVA.) V podstate pre náš prípad pripadajú do úvahy dve voľby. Kúpim repro 5x7 a vymením kus za kus, alebo kúpim rozmer 16,5 cm a pohrám sa z montážou.

A sme pri montáži. Vymeniť Bravácke repro za iné štandartného rozmeru 5x7mm ide bez problémov. Žiaľ, nič touto výmenou nedosiahnete. Prečo? Na drnčiaci plech, ktorý je deravý jak cedník, prišróbujete ďalší kus plechu, ktorý bude aj naďalej hrať do akustického skratu, plechy budú aj naďalej drnčať a pridruží sa k tomu ešte aj ten studňový efekt, nakoľko budú takéto repro hlbšie vo dverách. Na to, aby ste dosiahli zlepšenie, musíte tie dvere zbaviť rezonancií, uzavrieť otvory, čím vytvoríte ozvučnicu a osadiť reprák na podložku hrubú minimálne 10mm, ktorá by mala byť maximálne pevná. Že to už rovno potom môžem kúpiť 16tky repráky? ÁNO! Lebo tie opatrenia treba urobiť tak, či tak a získate výhodu podstatne väčšieho výberu značiek a modelov. Ako na tlmenie a uzatvorenie dverí tu riešiť nebudem, nájdete na to mnoho iných článkov. Ani výrobu podložiek pod repro tu riešiť nebudem. Uvediem však to, že maximálna hrúbka podložky pod reproduktor pri modeloch BRAVO/A by nemala presiahnuť 16mm, nakoľko by ste už nemuseli nasadiť nazad tapacír bez odstávania. Presah kruhu voči rozmeru reproduktoru doporučujem maximálne o 7mm, čo v konečnom dôsledku vydá na krúžok o vonkajšom rozmere 180mm a hrúbke 16mm. Vnútorná diera je individuálna podľa reproduktoru, optimum je 145mm. Optimálnou hodnotou je vonkajší rozmer 175mm a hrúbka 12mm. Že treba ten krúžok namontovať pevne (podlepiť) a vzduchotesne (zamedzenie priamemu akustickému skratu), je snáď jasné.

Úprava dverí pozostáva s toho „tlmenia“, „uzatvárania“, prípadne zabezpečenia rôznych tiahel a kabeláže pri drnčaniu, či natiahnutiu nových káblov k reprákom. Pokiaľ budete napájať reprá zo zosilňovača, tie káble treba nanovo natiahnuť vždy. Pôvodná kabeláž je dosť biedna a poddimenzovaná. Nový kábel by mal byť normálneho prierezu aspoň 2x1,5mm2, ťahaný buď cez dierku v dverovom konektore, alebo iným bezpečným spôsobom. Tento článok toto nerieši.

Teraz prišiel na rad ten typ a značka. Žiaľ, kráča ruka v ruke s cenou. Platí staré slovenské príslovie, že z ho*na bič neupletieš! Ak upletieš a chceš aby ešte na konci aj plieskal, budeš od toho ho*na poriadne umazaný! Zhrnutie je možné tiež do ďalšieho porekadla: Za málo peňazí, málo muziky! A v tomto prípade to platí doslova. Dnes je móda mať veci lacno. Až tak lacno, že sa mnohokrát nehladí na kvalitu. Na kvalitu sa začne hľadieť až vo chvíli, keď dotyčný zistí, že to nie je jaksi ono. A ide na to spôsobom: Priložím k tým piatim korunám čo už vysolil ešte dve a kúpim niečo lepšie. CHYBA! Takto to nefunguje! Zas kúpi sračku! Nechcite od lacných vecí zázraky. Nie sú tam. Zázrakom je už to, že to mnohokrát vôbec funguje. Veci spotrebnej elektroniky sa dnes už nevyrábajú na kusy, kde každý kus niekto kontroloval. Dnes sa vyrábajú na kilá, čo kilá, celé metráky! A nikto to nekontroluje. Nevydržal? Nevadí! Kúpi sa druhý! Že sa zas vysypal? Nevadí! Kúpi sa tretí! Však je to také lacné! Že v dôsledku, po zrátaní všetkých vysolených prachov je to mnohokrát drahšie ako poriadny výrobok, tým truľkom ani nedôjde. Mnohokrát až potom, ako im chýbajú prachy na niečo životne dôležité. Vtedy sa snažia tie kraviny predávať, ale nedarí sa. Lebo trh je prepchatý takým istým brakom, ktorý je tak lacný, že tie jazdené veci nikto nechce. Ale dosť bolo odbočení. Na trhu v autohifi oblasti pôsobí mraky firiem. Známe, menej známe a pre mnohých aj celkom neznáme. Známe značky sú dostupné všade, pomaly aj v potravinách. Majú fajný marketing, nablýskané škatule, na škatuliach „brutálne“ výkony a ohurujúce parametre. A ponúkajú lacné, až stredne drahú veci. Že platí priama úmera medzi cenou a kvalitou je v tejto kategórii jasné. Ponúkajú aj dobré veci, samozrejme že nie v tých potravinách a rozhodne nie za ľudové ceny. Príkladom môže byť značka JBL, tu hojne omielaná, patriaca do koncernu Harmann Int., ktorá síce sídli v USA, ale okrem pár najvyšších modelov všetko ostatné pre ňu skladajú Číňania. Ponúkajú nablýskané veci, ohuruje údajmi, ktoré sú však mnohokrát vycucané z prsta (hlavne zaťažiteľnosť a citlivosť reprákov) najmä v entry levely, či v strednej triede. Že ponúkajú aj seriózne výrobky je neodškriepiteľný fakt, rozhodne to ale už nie je žiadna lacná záležitosť. Prvými serióznymi reprami v ich produkcií je rada Power, označovaná písmenom P v typovom označení, ktorá reprezentuje slušnú strebnú triedu, a nákupom týchto reproduktorov nič neskazíte. Že ponúkajú aj jedny z najlepších autohifi reproduktorov na svete už vie málokto, pravda je tá, že ide len o samotné meniče s cenovkou prevyšujúcou cenu dvoch slušných BRÁV r.v. 2000. Žiaľ táto politika je obľúbená u viacerých značiek, medzi inými sú to taliansky HERTZ, nemecký GROUND ZERO a mnohé iné. Potom sú tu značky ako MAGNAT, MAC AUDIO, SINUS LIVE a podobné, ktoré ponúkajú viac menej len tú nižšiu kategóriu. Nájdu sa v ich ponuke aj slušné veci, ale je to skôr výnimka ako pravidlo. Ešte nižšie sú značky ako maďarský SAL, ktorý sa snaží ponúkať za nízke ceny akože kvalitu, ale je to len ilúzia. Samozrejme, ak nečakám žiadny zázrak od reprodukcie v aute a mám slušne upravené dvere, tak aj ten SAL niečo zahrá a môže majiteľovi spokojne slúžiť mnoho rokov. Ale kvalita je inde. Na spodku sú potom značky reproduktorov ako ALPHARD, RED SUN, PHANTOM, TWISTER, SONY, PANASONIC a podobne, kedy sa jedná o klasické vyhadzovanie peňazí cez okno. Na druhej strane spektra sú značky, ktoré sa na prvý pohľad pre neskúseného užívateľa zdajú ako neznáme. ROCKFOD FOSGATE, HELIX, FOCAL, RAINBOW, MOREL, DLS…, ktoré ponúkajú slušné produkty, začínajúce mnohokrát v strednej triede a pokračujú až do najvyšších rád. Reprá ako UTOPIA od FOCAL-u, či ELATE od MOREL-u, rada REFERENCE od RAINBOW-u, či rada COMPETITON od HELIX-u atakujú zvukový Olymp spolu s reprami ako JBL Gti, BOSTON Z6, HERTZ MLK, DYNAUDIO SYSTEM, či GROUND ZERO rady NUCLEAR, či PLUTONIUM. Ceny sú však už niekde úplne inde, mnohokrát mimo dosahu mnohých užívateľov, kedy napríklad najvyššie RAINBOW-y koštujú takmer 8 tisíc euro! A potom sú tu značky, ktoré takmer nikto nepozná: AUDIO DEVELOPMENT, VISATON, SCAN SPEAK, ETON, FOSTEX, VIFA, RHYMEACOUSTICS, PEERLES a podobné, ktoré síce priamo do áut neponúkajú takmer nič, ale ich meniče nájdete v najlepších inštaláciách autohifi na svete. Pre bežného užívateľa z toho vyplýva pár nasledujúcich rád a usmernení. Nečakajte od najlacnejších produktov žiadne zázraky. Nie sú a nekonajú sa. Nemôžete chcieť napríklad od reprákov GROUND ZERO GZTC165MKII, aby poskytli nejaký vyrovnaný zvuk, či vyššiu zaťažiteľnosť. To je fikcia. Ide o druhú najnižšiu radu (ešte sú tam reprá s označením GZIC = humus), výroba v Číne, nízka cena. Proste nie moc dobrá kombinácia. Samozrejme, že na nenáročný posluch môžu byť, ale PORIADNE NEHRAJÚ. Tí, čo tvrdia, že ÁNO, sú buď hluchý, alebo nikdy nič poriadne nepočuli, alebo a hanbia za to, čo kúpili. Ešte môžu tvrdiť, že im to stačí, ale nestačí, oni to vedia, ja to viem, ale tvária sa, že dobre kúpili. ALE! Je tu ešte druhý extrém. A tým je celková koncepcia (už sme tam zas). Na to aby sa dala v aute urobiť slušná muzika, treba zodpovedajúce všetky komponenty a plus tá blbá montáž, ktorá už tiež bola spomínaná. Ak mám rádio z najnižších rád, alebo dokonca nejakú srágoru typu SENCOR, MEDION, TREVI a podobne, môžem k tomu pripojiť aj MOREL ELATE a zvuk sa konať nebude. Potom sa treba držať schémy: rádio zo základnej rady = reprá zo základnej rady = zosíky zo základných rád. Čokoľvek bude vyčnievať kvalitou nad tie ostatné, tak ta kvalita sa okamžite stratí. Teraz napíšem niečo, čo mnohí určite tak ľahko nestrávia, ale musím. Ide o dve veci. 95% ľudí nikdy poriadnu muziku nepočulo (nielen v aute), to za á, a za bé 95% ľudí sa snaží upliesť z ho*na bič. Potom ma neprekvapujú otázky typu: Vyberám z reprákov takých a takých (všetky zo základných rád), poraďte, ktoré budú hrať najlepšie. ŽIADNE. Lebo užívateľ, ktorý ma namierené do najnižšej cenovky bude mať aj zvyšok aparátu z tej najnižšej kategórie. Preto nákup poriadnych repro je takmer zbytočný. Ale len TAKMER. Lebo ak bude mať poriadne repro, môže ho postupom času doplniť o poriadne rádio a prípadne aj zosík a razom sa prehupne do úplne inej ligy, ktorá je už vernému zvuku v aute podstatne bližšie. V priebehu článku sme modelovali fiktívnu montáž, kde ide o minimálnu inštaláciu a dobrý zvuk.

Napriek tomu, že tento druh rád nerád dávam, uvediem sem niekoľko osvedčených a vyskúšaných kombinácií, ktoré ja osobne radím k slušným zostavám s dobrým zvukom.

Rádio CLARION DXZ 468 + 4kanálový zosilovač HELIX DARK BLUE + predné repro RAIBOW SLX 265 DELUX + sub LIGHTNING AUDIO P4.10.4 v uzavretej búde.
Rádio ALPINE CDE9880 + 4kanálový zosilovač DLS CA41 + predné repro DLS C6A + sub DLS KW10 v uzavretej búde.
Rádio JVC KD-SH1000 + 2kanálový zosilovač AUDISON SRx2S (starší model) + repro RAIBOW SAC 265 + monoblok AUDISON SRx1 (starší model) + sub HELIX P10 v uzavretej búde.
Rádio KENWOOD KDC-W4044 + 4kanálový zosilovač MAC AUDIO Z 4100 (bazár) + predné repro HELIX E 165 + sub LIGHTNING AUDIO P4.10.4 v uzavretej búde.

Možností je ďaleko viac, všetky však predpokladajú upravené dvere (uzavreté a vytlmené) a navyše ešte jednu maličkosť. A tou je zdroj muziky. Pokiaľ budete mať slušné rádio, fajnové repro, dobrý zosík a všetko to bude kvalitne nainštalované a budete používať rôzne komprimované formáty s nízkym dátovým tokom (mp3 pod 192kbps), tak je pre vás akákoľvek investícia do slušného zvuku zbytočná…


Autor: Clarion
Komentáre
Žiadny komentár ešte nebol pridaný. Buďte prvý kto pridá komentár.
Pridať komentár
Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.
Hodnotenia
Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.